১। (ক) সাৰথি পুথিখন কাৰ ৰচনা ?
উত্তৰ – সাৰথি পুথিখন সত্যনাথ বৰাৰ ৰচনা।
(খ) কি নজনাৰ নিমিত্তে বহুত মানুহে জীৱনত নানাবিধ উপদ্ৰৱ ভুগিবলৈ পায় ?
উত্তৰ – মানুহে মানুহৰ লগত কেনেকুৱা ব্যৱহাৰ কৰিলে বা কেনেকৈ চলিলে সুখে সন্তোষে কাল নিয়াব পাৰি, ইয়াকে নজনাৰ নিমিত্তে বহুত মানুহে জীৱনত নানাবিধ উপদ্ৰৱ ভূগিবলৈ পায়।
(গ) কোনটো শ্ৰেণীৰ মানুহৰ শত্ৰু সৰহ ?
উত্তৰ – অবাবত কেটেৰা মাত মাতি মানুহৰ মনত বেজাৰ দিয়া শ্ৰেণীৰ মানুহৰ শত্ৰু সৰহ।
(ঘ) সজ ব্যৱহাৰৰ অনুপান কি ?
উত্তৰ – সজ ব্যৱহাৰৰ অনুপান হৈছে নম্ৰতা।
(ঙ) মনত অহংকাৰ ৰাখি মুখত নম্ৰ হলে মানুহক কি কৰা হয় ?
উত্তৰ – মনত অহংকাৰ ৰাখি মুখত নম্ৰ হলে মানুহক ছল কৰা হয়।
(চ) “এই শ্ৰেণীৰ মানুহৰ স্বভাৱ নিচেই পাতল ।”- ইয়াত কোনটো শ্ৰেণীৰ মানুহৰ কথা কোৱা হৈছে ?
উত্তৰ – যি শ্ৰেণীৰ মানুহে লগ- লগৰীয়াক হঁহুৱাবলৈ লোকৰ গুপ্ত কথা সদৰী কৰে তেনেকুৱা মানুহৰ স্বভাৱ নিচেই পাতল।
(ছ) কাৰ লগত সম্বন্ধ ৰাখিলে শঠতাক প্ৰশ্ৰয় দিয়া হয় ?
উত্তৰ – শঠৰ লগত সম্বন্ধ ৰাখিলে শঠতাক প্ৰশ্ৰয় দিয়া হয়।
(জ) ‘বহল ব্যাকৰণ’ পুথিখন কাৰ ৰচনা ?
উত্তৰ – ‘বহল ব্যাকৰণ’ সত্যনাথ বৰাৰ ৰচনা।
অন্যৰ প্ৰতি ব্যৱহাৰ প্ৰশ্ন উত্তৰ || Class 9 Assamese || Chapter 6
২।চমুকৈ বুজাই লিখা:
(ক) ব্যৱহাৰ প্ৰণালীক সামান্য কথা বুলি কিয় উলাই কৰিব নোৱাৰি ?
উত্তৰ – মানুহ হৈছে সমাজপ্রিয় জীৱ। জন্মৰ পিছৰে পৰা এই সংসাৰত মানুহৰ বহুতৰে সৈতে সম্বন্ধ জন্মে আৰু মানুহে সংসাৰত সমাজ পাতি থাকিব বিচাৰে। সমাজ অবিহনে মানুহ জীয়াই থাকিব নোৱাৰে । সমাজ জীৱনত ভালকৈ চলি থাকিবলৈ হলে,কাৰ লগত কেনেধৰণৰ ব্যৱহাৰ কৰিব লাগিব সেই কথা নিশিকিলে বহুত মানুহে জীৱনত নানা কষ্ট ভুগিবলগীয়া হয় । যদিও সজ ব্যৱহাৰ সজ চৰিত্ৰৰ গুণ, তথাপিও চৰিত্ৰ ভাল হ’লেই ভাল ব্যৱহাৰ নহ’বও পাৰে ।আনকি অনেক চৰিত্ৰৱান মানুহ ব্যৱহাৰৰ দোষত আনৰ অপ্ৰিয় হয় । আকৌ অনেক বদ চৰিত্ৰৰ মানুহে ব্যৱহাৰৰ গুণত সকলোৰে মৰম পায় । গতিকে ব্যৱহাৰ মানৱ জীৱনৰ অতি গুৰুত্ত্বপূৰ্ণ দিশ ইয়াক সামান্য কথা বুলি উলাই কৰিব নোৱাৰি ।
মানৱ বন্দনা || Lesson-2 || Class – 9; Assamese Question Answers – click here
(খ) বিনয় ভাবত দান কৰিব লাগে বুলি জ্ঞানীসকলে কিয় কৈছে ?
উত্তৰ – দান এক মহৎ গুণ। মানুহৰ কল্যাণৰ অৰ্থে দান কৰা হয়। এই দানৰ কথা দান গ্ৰহন কৰোতা জনে কেতিয়াও পাহৰিবলৈ নালাগে।তেনেদৰে কেটেৰা মাত মাতি দান দিলে সেই দান ও অৰ্থহীন। কেটেৰা কথাই মানুহৰ মনত দুখ দিয়ে । কিছুমান মানুহে অবাবত কেটেৰা মাত মাতি মানুহক কষ্ট দিয়ে । কেটেৰা বা তিতা মাতেৰে মানুহৰ উপকাৰ কৰিলে বা দান কৰিলেও মানুহ নিমিষতে পাহৰি যায়। তেওঁলোকৰ গাত লক্ষ গুণ থাকিলেও তিতা মতে সকলো ঢাকি পেলায় । সেয়েহে জ্ঞানীসকলে বিনয় ভাবেৰে দান কৰিবলৈ কৈছে।
৩। তাৎপৰ্য বাখ্যা কৰা :
ক) ” নম্ৰতা সজ ব্যৱহাৰৰ অনুপান। “
উত্তৰঃ লেখক সত্যনাথ বৰা দেৱে `অন্যৰ প্ৰতি ব্যৱহাৰ’ নামৰ পাঠটিত সজ ব্যৱহাৰ আৰু আচৰণৰ কথা কবলৈ গৈ নম্ৰতা সজ ব্যৱহাৰৰ অনুপান বুলি কৈছে। কিয়নো ঔষধৰ এক নিৰ্দিষ্ট অনুপান আছে। সেই অনুপানেৰে ঔষধ খালেহে সি বেছি গুণ দিয়ে ; সেইদৰেই সজ ব্যৱহাৰত নম্ৰতা মিহলালে তাৰো উপকাৰ সৰহ হয়। দম্ভালি মাৰি কথা কোৱাজনক কোনেও ভাল নাপায়।সেইকাৰণে আমি নম্ৰ হোৱা উচিত। নম্ৰ ভাৱেৰে শত্ৰু বা খঙাল ব্যক্তিৰো মন জিনিব পাৰি।সেয়ে লেখকে সজ চৰিত্ৰ, সজ ব্যৱহাৰৰ লগতে নিৰ্দিষ্ট অনুপানে নম্ৰতা মিহলাই সকলোৰে ব্যৱহাৰ আৰু অধিক আকৰ্ষণীয় কৰি তুলিব কৈছে।
(খ) ” সোণৰ জেউতি অমান্য কৰিলে নকমে । “
উত্তৰ: সোণ এবিধ অতি উজ্জ্বল ধাতু । এই উজ্বলতাই সকলোকে আকৰ্ষিত কৰে।উজ্জ্বলতাৰ বাবে সোণৰ অলংকাৰ পিন্ধে।ইয়াৰ উজ্জ্বলতা নাই বুলি অমান্য কৰিলেও কেতিয়াও সোণৰ উজ্বলতা বা জেউতি কেতিয়াও কমি নাযায়।ঠিক একেদৰে গুনবন্ত বা মান্যবন্ত ব্যক্তি সদায় সজ গুণ, সজ ব্যৱহাৰৰ অধিকাৰী হয়।তেওঁলোক সমাজৰ একো একোজন শ্ৰদ্ধাশীল ব্যক্তি।কিছুমান মানুহে তেওঁলোকক অমান্য কৰি বৰ পুৰুশালি কৰা যেন ভাবিলেও তেওঁলোকৰ মান্যতা নাইকিয়া নহয়,মান সন্মান ও কমি নাযায়।সেয়ে লিখকে গুনৱন্ত লোকক সোণৰ লগত তুলনা কৰি কৈছে সোণৰ জেউতিৰ দৰে গুণবন্ত লোকৰ সজ গুণ, তেওঁলোকৰ প্ৰতি সমাজে কৰা সন্মান কেতিয়াও নকমে।
Assamese Essay Section – click here
অন্যৰ প্ৰতি ব্যৱহাৰ প্ৰশ্ন উত্তৰ || Class 9 Assamese || Chapter 6
শিশুলীলা; Lesson 1 || Class 9 Assamese Question Answer – click here
ভাষা-বিষয়ক :
৪। বিপৰীত শব্দ লিখা –
সুখ , সন্তোষ,সজ, চৰিত্ৰৱন্ত, কপটীয়া, মিঠা,বিনয়, নম্রতা,লঘূ, উচ্চ,নিন্দা,গুপ্ত,দোষ, গহীন, আঢ্যৱন্ত।
উত্তৰ :
সুখ – দুখ
সন্তোষ – অসন্তোষ
সজ – অসজ
চৰিত্ৰৱন্ত – চৰিত্ৰহীন
কপটীয়া – উদাৰ
মিঠা – তিতা
বিনয় – উগ্ৰ
নম্ৰতা – উগ্ৰতা
লঘু – গুৰু
উচ্চ – নীচ
নিন্দা – প্ৰসংশা
গুপ্ত – সদৰী
দোষ – গুণ
গহীন – চঞ্চল
আঢ়্যৱন্ত – দৰিদ্ৰ
৫। বাক্য ৰচনা কৰা:
চকুৰ কুটা, পেটত কথা ৰাখ
উত্তৰ –
চকুৰ কুটা – আনৰ অপকাৰ কৰি ৰবীন গাওঁখনৰ সকলোৰে চকুৰ কুটা হৈ পৰিল।
পেটত কথা ৰাখ – পেটত কথা ৰাখিব পৰাজন সকলোৰে প্ৰিয় হয়।
Join us on WhatsApp | click here |
Create Your Free Demat Account on GROWW | click here |
Leave a Reply