অসমৰ কলা, উৎসৱ আৰু সংস্কৃতি ।। Art, Festivals and Culture of Assam
|| অসমৰ কলা, উৎসৱ আৰু সংস্কৃতি ।। Art, Festivals and Culture of Assam ||
1. বাগুৰুম্বা হৈছে এক লোকনৃত্যৰ দ্বাৰা পৰিবেশিত: (APSC Prelims 1998) A. গাৰো B. বডোছ C. মিচিং D. ৰাভা উত্তৰ : বডোছ (বগুৰুম্বা হৈছে অসমৰ থলুৱা বডো জনগোষ্ঠীৰ লোকনৃত্য আৰু… উত্তৰ-পূব ভাৰত ই এক পৰম্পৰাগত নৃত্য যিটো পৰম্পৰাগতভাৱে এজনৰ পৰা অন্তৰ্নিহিত প্ৰজন্মৰ পৰা আন এটা প্ৰজন্মলৈ। বডো মহিলাসকলে বগুৰুম্বা পৰিৱেশন কৰে তেওঁলোকৰ ৰঙীন দোখনা, jwmgra (fasra) আৰু aronai ৰ সৈতে নৃত্য কৰে।)।
2. গগনা অসমৰ এটা বিখ্যাত বাদ্যযন্ত্ৰ গঠিত:(APSC প্ৰিলিমছ ২০১৭) ক ) বেত খ ) বাঁহ গ) ম’হৰ শিং ঘ ) চেগুন কাঠ উত্তৰ : খ বাঁহ (গোগোনা হৈছে এক প্ৰকাৰৰ চোলা বীণা, কম্পনশীল নলৰ বাদ্য যিটো ব্যৱহাৰ কৰা হয়।) প্ৰধানকৈ অসমৰ পৰম্পৰাগত বিহু সংগীতত। এটা টুকুৰাৰে তৈয়াৰ কৰা হয় বাঁহ।)
Assam Art and Culture 1. Bagurumba is a folk dance performed by: (APSC Prelims 1998) A. Garo B. Bodos C. Missing D. Rabha Answer: B. Bodos (Bagurumba is a folk dance of the indigenous Bodo tribe in Assam and Northeast India. It is a traditional dance that is traditionally inherent from one generation to another generation. The Bodo women perform the Bagurumba dance with their colourful dokhna, jwmgra (fasra) and aronai.)
2. Gagana is a famous musical instrument of Assam made up of: (APSC Prelims 2017) A. Cane B. Bamboo C. Buffalo horn D. Teakwood Answer: B. Bamboo (The gogona is a type of jaw harp, a vibrating reed instrument that is used primarily in the traditional Bihu music in Assam. It is made of a piece of bamboo.)
মহাশিৱ ৰাত্ৰি , প্ৰতি বছৰে মহাশিৱৰাত্ৰীৰ সময়ত শিৱ মন্দিৰত এক বিশাল মেলা ( মেলা ) আয়োজন কৰা হয় আৰু ভাৰতৰ সকলো প্ৰান্তৰ পৰা তীৰ্থযাত্ৰীসকলে পূজা আগবঢ়ায় ৷
দোল উৎসৱ , বৰপেটা || Doul Utsab Barpeta :- দৌল উৎসৱ বৰপেটাবাসীৰ বাবে এক প্ৰচণ্ড অনুষ্ঠান ৷ ” দৌলুৎসৱ ” ৰ সময়ত বৰপেটাবাসীৰ হৃদয় উৎসৱ আৰু আনন্দৰে আৱৰি থাকে ৷ ৰং আৰু সুখৰ উৎসৱ ৷ দৌলুৎসৱক ‘ হোলী ‘ বা ‘ ফাকুৱা ‘ বুলিও কোৱা হয় ৷
শংকেন উৎসৱ :- বোকাজানৰ বনসাই বৌদ্ধ গাঁও বালিপথাৰত ১৪ এপ্ৰিলৰ পৰা ১৭ এপ্ৰিললৈ অসমৰ অন্যান্য প্ৰান্তৰ সৈতে সমান্তৰালভাৱে পালন কৰা হয় শংকেন বা সাংক্ৰান উৎসৱ ৷ উৎসৱসমূহৰ মূল উৎসৱসমূহ হৈছে বিশুদ্ধ পানীৰে ভগৱান বুদ্ধ প্ৰতিমূৰ্তি ধোৱা , পৰম্পৰাগত ঢোল বোৱা , দলীয় নৃত্য আৰু গীত , সামূহিক ভোজ , ল’ৰা-ছোৱালীয়ে পানী ছটিয়াই , নৈ-পুখুৰীৰ পৰা ল’ৰা-ছোৱালীয়ে দলবদ্ধভাৱে পানী সংগ্ৰহ কৰা , প্ৰাৰ্থনা , পেপাল গছ ধোৱা , উপহাৰ বিনিময় ইত্যাদি ।
Bohaggiyo Bishu ||বহাগীও বিচু : দেওৰীসকলৰ আটাইতকৈ আকৰ্ষণীয় বসন্ত উৎসৱ ৷ চুতীয়াসকলৰ চাৰিটা বিভাগৰ ভিতৰত দেওৰীসকল অন্যতম , যিবোৰ বডোৰ সদস্য আছিল বুলি বিশ্বাস কৰা হয়। এপ্ৰিল মাহৰ মাজভাগত অবাধ আনন্দ আৰু আনন্দৰ সৈতে সাত দিন ধৰি বহগ্গীয়বিশ্বুও পালন কৰা হয়। দেওধোনী নৃত্যই এই উৎসৱৰ আটাইতকৈ গুৰুত্বপূৰ্ণ উল্লেখযোগ্য অংশ গঠন কৰে ৷
নামফাকে গাঁৱত বুদ্ধ পূৰ্ণিমা : ( পই – নুন – হক ) বুদ্ধ পূৰ্ণিমাও টাই ফাকে সম্প্ৰদায়ৰ এক প্ৰধান উৎসৱ ৷ ইয়াৰ উপলক্ষে ভগৱান গৌতম বুদ্ধৰ জন্মদিন ৷
অম্বুবাসী মেলা || Ambubachi Mela :- মা কামাখ্যা দেৱী মন্দিৰ দেৱী দুৰ্গাৰ অন্যতম শক্তি পীঠ ৷ অম্বুবাসীমেলা বছৰি বাৰিষাৰ পৰা কামাখ্যা দেৱীৰ ঋতুস্ৰাৱৰ সময়ছোৱাত উদযাপন কৰা হয় ৷
বাথৌ পূজা , বি টি এ ডি:- বাথৌ পূজা হৈছে ভাৰতৰ অসমৰ বডো- কছাৰী সকলৰ এক গুৰুত্বপূৰ্ণ ধৰ্মীয় উৎসৱ ৷ এই উৎসৱত গিলাদামৰা , খুৰীয়াব্ৱৰাই , শ্ৰী ব্ৰাই ( শিব্বৱৰাই ) , বাথৌবৱৰাই আদি বিভিন্ন নামেৰে জনাজাত দেৱতাক ৰাইজে পূজা কৰে।
কৰম পূজা :- কৰম হৈছে ক্ষমতাৰ দেৱতা ৷ কৰম উৎসৱ অসমৰ বিভিন্ন চাহ জনগোষ্ঠীয়ে পালন কৰা কৃষি উৎসৱ ৷
দুৰ্গা পূজা :- , নলবাৰী ভাৰতৰ অন্যান্য প্ৰান্তৰ লগতে বৰাক উপত্যকাতো দুৰ্গা পূজা পালন কৰা হয় ৷ যিহেতু উপত্যকাটোত বঙালী ভাষী লোকৰ আধিপত্য আছে , সেয়েহে ইয়াত দুৰ্গা পূজা অঞ্চলটোৰ মূল উৎসৱ হিচাপে পালন কৰা হয় ৷
ফেলকন উৎসৱ উমৰাংসু || Falcon Festival :- ব্লু হিলছ ছ’চাইটিয়ে প্ৰতি বছৰে পশ্চিম কাৰ্বিআংলংৰ পাহাৰীয়া ঠাই উমৰাংছ’ চহৰত ফেলকন উৎসৱৰ আয়োজন কৰে ৷ কাৰবি , ডিমাছা আদি অঞ্চলটোৰ অন্যান্য জনজাতীয় গোষ্ঠীয়ে নিজৰ জনগোষ্ঠীয় সংস্কৃতি প্ৰদৰ্শন কৰে এই উৎসৱত ৷
অসম চাহ মহোৎসৱ যোৰহাট – চাহ মহোৎসৱ প্ৰতি বছৰে , শীতকালত অৰ্থাৎ নৱেম্বৰৰ পৰা জানুৱাৰী মাহৰ ভিতৰত অনুষ্ঠিত হয় ৷ এই উৎসৱটোৱে আনন্দ আৰু কৰ্মৰ এক সুন্দৰ মিশ্ৰণ হিচাপে দেখা দিয়ে।অসম চাহ মহোৎসৱেও ‘ যোৰহাট জিমখানা ‘ ত কিছু গলফ খেল উপভোগ কৰিবলৈ সময় কঢ়িয়াই আনে , যিটো বিশ্বৰ তৃতীয় পুৰণি গলফ – ক্লাব যিটো এতিয়াও ব্যৱহৃত হৈ আছে ৷
জুডিমা উৎসৱ:- ডিমা হাচাও জিলাত বসবাস কৰা ডিমাশাত্ৰীসকলৰ জনগোষ্ঠীয় সংস্কৃতি , সংগীত , নৃত্য , শিল্পকলা আৰু লোককলাৰ সংৰক্ষণ , প্ৰচাৰ আৰু লালন-পালনক কেন্দ্ৰ কৰি প্ৰতি বছৰে ডিচেম্বৰৰ মাজভাগত অনুষ্ঠিত হয় এই উৎসৱ ৷
ধুবুৰী গুৰু তেগ বাহাদুৰগুৰদ্বাৰ : হৈছে ভাৰতৰ অসমৰ ব্ৰহ্মপুত্ৰ নদীৰ পাৰৰ ধুবুৰী চহৰৰ গুৰদ্বাৰাওফ শিখসকল ৷ প্ৰথম শিখ গুৰু গুৰু নানক দেৱে ১৫০৫ খ্ৰীষ্টাব্দত এই স্থান ভ্ৰমণ কৰিছিল আৰু ঢাকাৰ পৰা অসমলৈ যাত্ৰা কৰাৰ সময়ত শ্ৰীমন্তশংকৰদেৱক বাটত লগ পাইছিল ৷ পিছলৈ নৱম গুৰু তেগ বাহাদুৰে এই স্থানলৈ আহি ১৭ শতিকাৰ সময়ছোৱাত এই গুৰদ্বাৰ প্ৰতিষ্ঠা কৰে ৷ ৩ ডিচেম্বৰৰ পৰা অতি গম্ভীৰতাৰে আৰু অনুষ্ঠানেৰে আৰম্ভ হয় এই উৎসৱ ৷ শিখসকলে এই উৎসৱক সাহিদী – গুৰু – পৰৱ বুলি কয় ৷
দেহিং পাটকাই মহোৎসৱ || Dihing Patkai Festival :- অসমৰ তিনিচুকীয়া জিলাৰ লেখাপানীত অনুষ্ঠিত হয় দেহিং পাটকাই মহোৎসৱ ৷ মহিমাময় পাটকাই পৰ্বতমালা আৰু দুষ্ট দেহিং নদীৰ নামেৰে এই উৎসৱৰ নামকৰণ কৰা হৈছে ৷ এই উৎসৱত জনজাতীয় মেলা , চাহ ঐতিহ্য ভ্ৰমণ , গলফ , দুঃসাহসিক ক্ৰীড়া , আৰু বন্যপ্ৰাণীৰ আনন্দ ভ্ৰমণ আদি অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছে ৷ এই উৎসৱৰ আন এটা আকৰ্ষণ হ ’ ল যে ইয়াত দ্বিতীয় বিশ্বযুদ্ধৰ কবৰস্থানসমূহলৈ যোৱাৰ সুবিধা আছে ৷ ইয়াৰ উপৰিও ষ্টিলৱেল ৰোডলৈ যোৱাৰ ব্যৱস্থা কৰা হৈছে , যিটো এসময়ত ম্যানমাৰৰ সোণালী ভূমিলৈ যোৱাৰ পথ আছিল ৷ দৰ্শনাৰ্থীসকলৰ বাবে এই দিনবোৰত খাদ্য উৎসৱ , শিল্প মেলা , আৰু সাংস্কৃতিক অনুষ্ঠানো অনুষ্ঠিত কৰা হয় ৷ এই উৎসৱত এংলিং , কয়াকিং আৰু পেৰাচেলিঙৰ দৰে দুঃসাহসিক ক্ৰীড়াৰ বিস্তৃত পৰিসৰৰ ব্যৱস্থা কৰা হৈছে ৷ চাহ বাগিচা আৰু ডিগবৈ তৈলক্ষেত্ৰ ভ্ৰমণো এই উৎসৱৰ অংশ ৷
Bare Saharia Bhaona : ভাওনা নাটকৰ দৰে অসমীয়া জনগোষ্ঠীৰ মাজত কি এক পৰম্পৰাগত মনোৰঞ্জনৰ ৰূপ ৷ জামুগুৰিত শোণিতপুৰ জিলাৰ আয়োজন কৰা হৈছে বাৰে সহৰীয়াভাওনা যিটো ভোনাৰ এক অনন্য ৰূপ ৷ ২০০ বছৰতকৈও অধিক সময় ধৰি উদযাপন কৰা হৈছে ৷ এই Bare SaharaiaBhaona প্ৰতি পাঁচ বছৰত এবাৰ উদযাপন কৰা হয় ৷অসমৰ কলা উৎসৱ আৰু সংস্কৃতি || Assam Art Festivals and Culture
অংকীয়া নাট : সত্ৰীয়াৰ এক অভিনয় নাটক অংকীয়া নাট বোলা হয় , য ’ ত নান্দনিক আৰু ধৰ্মীয়ক এক বেলাড , নৃত্য আৰু নাটকৰ জৰিয়তে একত্ৰিত কৰা হয় ৷ খেলা বিষয়বস্তুবোৰ কৃষ্ণ আৰু ৰাধাৰ সৈতে জড়িত , কেতিয়াবা ৰাম আৰু সীতাৰ দৰে অন্যান্য বিষ্ণু অৱতাৰৰ সৈতেও জড়িত ৷ অংকীয়া নাটৰ আৱিষ্কাৰ সাধাৰণতে শ্ৰীমন্ত শংকৰদেৱৰবুলি কোৱা হয় ৷ এই নাটক সমূহ অসমীয়া – মৈথিলী মিশ্ৰিত ভাষা ব্ৰজাৱলীত ৰচনা কৰা হৈছিল ৷ অংকীয়া নাটৰ এটা বিশেষ উপস্থাপনক ভাওনা বোলা হয় ৷
বৰপেটাৰ ভোৰতাল নৃত্য : ভোৰ তল নৃত্য শংকৰী সংস্কৃতিৰ সম্প্ৰসাৰণ ৷ ছয়ৰ পৰা দহজন নৃত্যশিল্পীয়ে ‘৭হিয়া নোম “ৰ প্ৰথম বিটত এই নৃত্য পৰিৱেশন কৰে আৰু চিম্বল প্ৰদৰ্শন কৰি ভাল সংখ্যক আকৰ্ষণীয় গঠন উৎপন্ন কৰে নাচ ” . এই ” ঝুমুৰ নাচ ” ছোৱালী আৰু ল’ৰা একেলগে হয় , বা , কেতিয়াবা ছোৱালীয়ে অকলে , ইজনে সিজনৰ কঁকাল টানকৈ clasping কৰি ফুটৱৰ্কৰ নিখুঁততাৰে .
Bagurumba Bagurumba :নৃত্য বডো সম্প্ৰদায়ৰ অন্তৰ্গত . এইটো মূলতঃ এটা গঠন নৃত্যৰ সৈতে এই লোকনৃত্য চৰাই আৰু পখিলাৰ গতিৰ সৈতে মিল থকাৰ বাবে ইয়াক “পখিলা নৃত্য” বুলি কোৱা হয় বডোসকলৰ ব্ৱিছগু উৎসৱৰ সময়ত অনুশীলন কৰা হয়
দেওধনী : দেওধনী নৃত্যৰ সৈতে সাপ দেৱী মানসৰ পূজা সম্পৰ্ক আছে .এগৰাকী দেওধনী ছোৱালী , শিৱৰ পৰা আৰম্ভ কৰি লক্ষ্মীৰ সৈতে শেষ হোৱা বহুতো দেৱতাক প্ৰশংসা কৰি খাম আৰু বাঁহীৰ সংগীতত নাচি যায়। মঙলদৈ আৰু দক্ষিণ-পশ্চিম কামৰূপ অঞ্চলত পোৱা দেওধনী নৃত্য , যিটো সুকাননী ওজা পালিৰ সৈতে জড়িত ৷অসমৰ কলা উৎসৱ আৰু সংস্কৃতি || Assam Art Festivals and Culture